Kürettálás, gyökérsimítás

2017.05.13

Parodontológiai kezeléstípus

A fogágy megbetegedéseit kürettálással kezelik. Ilyenkor kürettszettek segítségével megtisztítják a gyökérfelszíneket illetve a lágyrészeket a baktériumoktól, gyulladt szövetektől.

Fogászatban használatos eszközökA tasakok méretét próbálják ezzel a kezeléstípussal csökkenteni

A kürettálás lényege, hogy új kötőszöveti tapadást hozzanak létre a tasakok eliminálásával, de sok esetben ez nem érhető el. Amennyiben a tasak mélysége nem növekszik tovább már sikeres mondható a kezelés.

A kezelés végig érzéstelenítésben folyik

Általában egy kvadránst (8 fogat) tudnak egyszerre tisztítani, mivel többet nem lehet érzésteleníteni, valamint időigényes a folyamat. Csak azokat a fogakat szükséges megtisztítani, amelyek körül tasakokat diagnosztizáltak.

A periodontitis kezeléséhez antibiotikumokat is használnak

A fogágy gyulladását baktériumok okozzák, ezért a tasakok mechanikai tisztítása mellett szükséges antibiotikus kiegészítő kezelés is. A gyulladás típusától függően (akut vagy krónikus) különböző gyógyszerek állnak rendelkezésre, amelyet a fogorvos választ ki.

Fogágybetegség örökölhető

Genetikai faktorok is hajlamosíthatnak, de több egyéb faktor is közbenjár kialakulásában. Ilyenek:

1. Rossz szájhigiene
  2. Rosszul elkészített pótlások